کد خبر : 142889
تاریخ انتشار : چهارشنبه 18 مهر 1403 - 20:48

اراده عربستان بر تقویت روابط دوجانبه با ایران

اراده عربستان بر تقویت روابط دوجانبه با ایران
وزرای خارجه ایران و عربستان طی نشستی در ریاض بر عزم مشترک برای ادامه مسیر تقویت روابط در حوزه های مختلف سیاسی، امنیتی و اقتصادی تاکید کردند.

به گزارش اطلاع با ما  به نقل از خبر فوری،عربستان: «اسماعیل بقایی» سخنگوی وزارت امور خارجه با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس با اشاره به دیدار وزرای خارجه ایران و عربستان نوشت: دو وزیر با مرور آخرین وضعیت روابط دوجانبه، بر عزم مشترک برای ادامه مسیر تقویت روابط در حوزه های مختلف سیاسی، امنیتی و اقتصادی تاکید کردند.

بقایی تاکید کرد: «سیدعباس عراقچی» وزیر امور خارجه، گفت‌وگوهای مفید و سازنده‌ای با همتای عربستانی خود، «امیر فیصل بن فرحان» در خصوص آخرین تحولات منطقه به ویژه غزه و لبنان داشتند. طرفین خواستار توقف جنگ علیه غزه و لبنان و رساندن هرچه سریع‌تر کمک‌های انسان‌دوستانه به آوارگان شدند.

وی گفت: دو وزیر همچنین با مرور آخرین وضعیت روابط دوجانبه، بر عزم مشترک برای ادامه مسیر تقویت روابط در حوزه های مختلف سیاسی، امنیتی و اقتصادی تاکید کردند.

سیدعباس عراقچی، وزیر امور خارجه کشورمان صبح امروز (چهارشنبه) در رأس هیئتی تهران را به مقصد ریاض پایتخت عربستان سعودی ترک کرد.

عراقچی در بدو ورود به ریاض در خصوص اهداف سفر خود، اظهارداشت: روابط ما با عربستان روابط رو به رشدی است و در مسیر خوبی در حال پیشروی است.

وی گفت هدف من از این سفر رایزنی در خصوص مسائل منطقه و تحولاتی است که در این منطقه در حال صورت گرفتن است، در لبنان در غزه و جنایاتی که رژیم صهیونیستی در حال ارتکاب آن است، آوارگانی که الان در لبنان وجود دارند و نحوه کمک رسانی به آنها.

عراقچی در پایان خاطرنشان کرد: امیدوار هستیم که این رایزنی‌ها بتواند به شرایط بهتری برای فلسطین، لبنان و صلح منطقه منجر شود

 

برچسب ها :ایران ، عربستان

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.