کد خبر : 135715
تاریخ انتشار : یکشنبه 25 شهریور 1403 - 14:09

ادعای روزنامه انگلیسی: ایران احتمالا در قبال موشک، اطلاعات نظامی دریافت می‌کند

ادعای روزنامه انگلیسی: ایران احتمالا در قبال موشک، اطلاعات نظامی دریافت می‌کند
یک روزنامه انگلیسی مدعی شد که ایران احتمالا در قبال ارسال موشک به روسیه، اطلاعات هسته‌ای، نظامی و فضایی از این کشور دریافت می‌کند.

به گزارش اطلاع با ما  به نقل از شفقنا، روزنامه انگلیسی دیلی تلگراف مدعی شد که ایران اورانیوم غنی‌شده به میزان چهار بمب اتم را فراهم و ذخیره کرده است و روسیه ممکن است اسرار هسته‌ای و فضایی خود را در ازای موشک‌های دریافتی، با ایران در میان گذاشته باشد.

این روزنامه در گزارش خود نوشت: در نشست سران در واشنگتن دی سی، استارمر نخست وزیرانگلیس و جو بایدن آنچه تهدید ناشی از تقویت همکاری نظامی ایران و روسیه دانستند را مورد بحث قرار دادند.

این روزنامه به نقل از بلینکن نوشته است: «ایران با روسیه رابطه‌ای دوطرفه دارد – این یک خیابان دو طرفه است – از جمله در مورد مسائل هسته‌ای و همچنین برخی اطلاعات فضایی.»

کشورهای غربی مدعی هستند از زمان تهاجم تمام‌عیار روسیه به اوکراین در فوریه ۲۰۲۲، همکاری روسیه با ایران، تعمیق یافته است.

همزمان مقامات آمریکایی گفته‌اند که ایالات متحده نمی‌تواند موشک‌های دوربرد بیشتری را به اوکراین عرضه کند، زیرا برای مقابله با تهدیدات دیگر از جمله جنگ احتمالی با چین نیاز به حفظ «ذخیره نظامی» دارد.

آنها گفته‌اند که با افزایش تنش در سراسر جهان، ایالات متحده و ناتو باید موشک‌های خود را در صورت وقوع « جنگ در اروپا یا آسیا» حفظ کنند.

یکی از مقامات پنتاگون که نامش فاش نشده است به نیویورک تایمز گفته است که «اوکراین بهتر است در برنامه هواپیماهای بدون سرنشین دوربرد خود سرمایه‌گذاری کند.»

برچسب ها :ایران ، موشک

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.