کد خبر : 106575
تاریخ انتشار : یکشنبه 20 خرداد 1403 - 15:27

ادامه جنایات ارتش اسرائیل در غزه و حمله به اردوگاه النصیرات

ادامه جنایات ارتش اسرائیل در غزه و حمله به اردوگاه النصیرات
در ادامه‌ی تشدید حملات نظامی اسرائیل به نوار غزه، دیروز اردوگاه النصیرات در مرکز غزه مورد حمله‌ای گسترده و بی‌رحمانه قرار گرفت.

به گزارش اطلاع با ما در ادامه‌ی تشدید حملات نظامی اسرائیل به نوار غزه، دیروز اردوگاه النصیرات در مرکز غزه مورد حمله‌ای گسترده و بی‌رحمانه قرار گرفت. این حمله که توسط شاهدان عینی به عنوان یکی از وحشتناک‌ترین حملات توصیف شده است، به شهادت دست‌کم 210 نفر و زخمی شدن بیش از 400 تن منجر شد. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه این آمار را تأیید کرده است.

هدف‌گیری مناطق مسکونی و اردوگاه‌های آوارگان

ارتش اسرائیل در حالی این اردوگاه را هدف قرار داد که آژانس امداد و کار سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی (آنروا) مختصات این اردوگاه را به اسرائیل اعلام کرده بود تا از حمله به آن جلوگیری شود. این امر نشان می‌دهد که هدف‌گیری اردوگاه النصیرات یک اقدام عمدی و نقض آشکار حقوق بشر و قوانین بین‌المللی است. آوارگان در این اردوگاه از مناطق دیگر غزه بارها آواره شده و به این مکان پناه آورده بودند.

در پی حمله اسرائیل در اردوگاه النصیرات ۱۸فلسطینی از جمله کودکان و زنان شهید شدند

تبدیل اردوگاه النصیرات به منطقه جنگی

شاهدان عینی از تبدیل شدن اردوگاه النصیرات به یک منطقه جنگی خبر دادند. همزمان با حملات هوایی و توپخانه‌ای، نیروهای زمینی اسرائیل نیز وارد اردوگاه شدند و آن را به میدان نبرد تبدیل کردند. بمباران شدید، ورود تانک‌ها و استفاده از کوادکوپترها برای حملات دقیق، صحنه‌هایی وحشتناک را به وجود آورد که مردم غیرنظامی را در شرایط بسیار سختی قرار داد.

آتش‌سوزی و کشتار در بازار شلوغ النصیرات

بازار اردوگاه النصیرات که یکی از پرجمعیت‌ترین مناطق این اردوگاه است، در جریان حملات به شدت آسیب دید و دچار آتش‌سوزی شد. شاهدان عینی از تعداد زیاد شهدا و مجروحان در این بازار خبر دادند. این جنایت، مردم بی‌گناهی را که برای تأمین نیازهای روزانه خود به بازار آمده بودند، تحت تأثیر قرار داد و صحنه‌هایی دلخراش از کشتار و ویرانی برجای گذاشت.

قطع ارتباطات و عدم دسترسی به خدمات امدادی

یکی از مشکلات اساسی در جریان این حمله، قطع ارتباطات و عدم دسترسی به خدمات امدادی بود. پزشکان و امدادگران با توجه به شدت حملات و بمباران‌ها، قادر به ارائه خدمات به موقع به مجروحان نبودند. اجساد شهدا و مجروحان برای مدتی طولانی روی زمین ماندند و هیچ وسیله نقلیه‌ای برای انتقال آنها وجود نداشت.

نتیجه‌گیری

حملات بی‌رحمانه و جنایتکارانه ارتش اسرائیل به اردوگاه النصیرات، نمونه‌ای از نقض گسترده حقوق بشر و قوانین بین‌المللی است که زندگی غیرنظامیان بی‌گناه را به شدت تحت تأثیر قرار داده است. این اقدامات وحشیانه، نه تنها به کشته و زخمی شدن تعداد زیادی از افراد بی‌گناه منجر شده، بلکه وضعیت انسانی در نوار غزه را به شدت وخیم‌تر کرده است. جامعه بین‌المللی باید اقدامات فوری و مؤثری برای متوقف کردن این جنایات و حمایت از حقوق مردم فلسطین انجام دهد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.