کد خبر : 134399
تاریخ انتشار : دوشنبه 19 شهریور 1403 - 22:18

آیفون 16 رسما معرفی شد

آیفون 16 رسما معرفی شد
اپل درست یک سال پس از سری آیفون ۱۵ حالا از پرچم‌داران سری آیفون ۱۶ رونمایی کرده که در این مطلب به بررسی مدل استاندارد و پلاس آن می‌پردازیم.

به گزارش اطلاع با ما  به نقل از خبر فوری، طراحی کلی آیفون ۱۶ و آیفون ۱۶ پلاس با اندازه ۶.۱ و ۶.۷ اینچی مشابه مدل‌های قبلی باقی مانده است. با این حال، تغییرات کوچکی در طراحی دوربین‌ها مشاهده می‌شود. دوربین‌های این گوشی‌ها به صورت عمودی روی پنل پشتی قرار گرفته‌اند؛ مشابه آیفون ۱۲ و ۱۱ اما با یک ماژول نسبتا متفاوت. همچنین این سری از تنوع رنگی بیشتر و روشن‌تری در مقایسه با مدل‌های پرو و پرو مکس برخوردارند.

آیفون‌های جدید همچنین به دکمه‌های جدید اکشن و کپچر مجهز شده‌اند. دکمه Action برای فعال کردن عملکردهای سفارشی و دکمه Capture به عنوان شاتر دوربین عمل می‌کند. کلید کپچر به صورت خازنی طراحی شده و قابلیت لمس و سوایپ دارد.

آیفون ۱۶ دارای نمایشگر ۶.۱ اینچی و آیفون ۱۶ پلاس با نمایشگر ۶.۷ اینچی عرضه خواهند شد؛ یعنی بدون تغییر در مقایسه با قبل. نمایشگرهای این مدل‌ها از حاشیه‌های باریک‌تر بهره می‌برد اما بدون فناوری ProMotion و این یعنی خبری از رفرش‌ریت بیشتر از ۶۰ هرتز نیست؛ حتی حالا که تقریبا ۴ سال از عمر این فناوری می‌گذرد.

هر دو مدل آیفون جدید به پردازنده اپل A18 مجهز شده‌اند که توانایی پردازش هوش مصنوعی را بهبود می‌بخشد. این مدل‌ها ۸ گیگابایت رم دارند و به صورت پیش‌فرض هم از سیستم‌عامل iOS 18 با کلی قابلیت هوش مصنوعی بهره می‌برند.

آیفون ۱۶ و مدل پلاس آن دارای دوربین‌های دوگانه هستند. دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی و دوربین فوق عریض با دیافراگم f/2.2 برای بهبود عملکرد در نور کم، از ویژگی‌های بارز این سنسورها هستند. همچنین، قابلیت جدید Autofocus برای دوربین فوق عریض امکان ثبت تصاویر از فواصل بسیار نزدیک را به آن می‌دهد.

ظرفیت باتری‌ها نیز به طور جزئی افزایش یافته و به ترتیب به ۳,۳۵۵ میلی‌آمپر ساعت برای آیفون ۱۶ و ۴,۶۷۶ میلی‌آمپر ساعت برای آیفون ۱۶ پلاس رسیده است.

اپل اعلام کرده که آیفون‌های جدید بلافاصله بعد از این رویداد برای پیش‌فروش در دسترس قرار می‌گیرند و در تاریخ ۲۰ سپتامبر (جمعه) هم فروش رسمی آن‌ها آغاز خواهد شد.

برچسب ها :آیفون 16 ، دوربین

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.