کد خبر : 111194
تاریخ انتشار : دوشنبه 4 تیر 1403 - 13:38

آیت‌ الله میرباقری: سود ۴۰ شرکت بزرگ بیش از حقوق کارمندان دولت؛ این عدالت نیست

آیت‌ الله میرباقری: سود ۴۰ شرکت بزرگ بیش از حقوق کارمندان دولت؛ این عدالت نیست
آیت‌الله میرباقری به نابرابری اقتصادی اشاره کرده و گفته سود ۴۰ شرکت بزرگ در سال ۱۴۰۱ حدود ۹۵۷ همت بوده، در حالی که حقوق پرداختی دولت به کارمندانش ۸۰۰ همت بوده است.

به گزارش اطلاع با ما  آیت‌الله میرباقری به نابرابری اقتصادی اشاره کرده و گفته سود ۴۰ شرکت بزرگ در سال ۱۴۰۱ حدود ۹۵۷ همت بوده، در حالی که حقوق پرداختی دولت به کارمندانش ۸۰۰ همت بوده است. او این وضعیت را عدالت سرمایه‌داری و رفاه‌طلبانه دانسته و آن را مغایر با عدالت اسلامی می‌داند، و نقدی به مدیریت نادرست منابع عمومی دارد.

آیت‌الله میرباقری در صحبت‌های خود به نابرابری اقتصادی و اختلاف سود شرکت‌های بزرگ نفتی، پتروشیمی، معدنی و بانکی با حقوق کارمندان دولت در سال ۱۴۰۱ اشاره کرده است. او می‌گوید سود این شرکت‌ها نزدیک به ۹۵۷ همت (هزار میلیارد تومان) بوده در حالی که حقوق پرداختی دولت به کارمندانش ۸۰۰ همت (هزار میلیارد تومان) بوده است.

او این نوع عدالت را عدالت سرمایه‌داری و رفاه‌طلبانه دانسته و آن را متفاوت از عدالت اسلامی معرفی کرده است. به عقیده او، این وضعیت به دلیل عدم مدیریت درست منابع عمومی (انفال) به وجود آمده و تاکید کرده که افتتاح پالایشگاه‌های خصوصی توسط کسانی که در قدرت هستند، عادلانه نیست.

این اظهارات می‌تواند بحث‌های زیادی در مورد توزیع ثروت و عدالت اقتصادی در جامعه ایجاد کند و به نقد سیاست‌های اقتصادی کنونی منجر شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.