کد خبر : 51906
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 آذر 1402 - 22:09

آشفتگی در معافیت‌ های مالیاتی اشخاص حقوقی، ارقام نشان‌دهنده چالش‌ها و تغییرات در نظام مالیاتی

آشفتگی در معافیت‌ های مالیاتی اشخاص حقوقی، ارقام نشان‌دهنده چالش‌ها و تغییرات در نظام مالیاتی
آمارهای منتشر شده نشان می‌دهد که معافیت‌های مالیاتی برای اشخاص حقوقی در سال گذشته به میزان قابل توجهی به حدود 345 هزار میلیارد تومان رسیده است

به گزارش اطلاع با ما ، آمارهای منتشر شده نشان می‌دهد که معافیت‌های مالیاتی برای اشخاص حقوقی در سال گذشته به میزان قابل توجهی به حدود 345 هزار میلیارد تومان رسیده است، در حالی که درآمد مالیاتی دریافتی از این گروه حدود 190 هزار میلیارد تومان بوده است. این افزایش معافیت‌ها، به چالش‌های جدیدی در نظام مالیاتی ایران اشاره دارد و امکان لغو معافیت‌ها با توجه به اهداف تأمین بودجه غیرنفتی و بهبود نظام مالیاتی مطرح است.

بخشنامه اخیر سازمان امور مالیاتی، با حذف ارزش سرمایه‌گذاری‌های جاری در سهام و سهم‌الشرکه از شمول مالیات، به منظور کاهش ابهامات مالیاتی و جلب سرمایه‌گذاری‌های بیشتر صورت گرفته است. این تغییرات نشان‌دهنده تلاش جدید در جهت اصلاح نظام مالیاتی و ایجاد شفافیت در درآمدزایی اشخاص حقوقی است.

معافیت‌های مالیاتی مناطق آزاد ابزار توسعه صادرات

با توجه به اهداف اقتصادی کشور، لازم است تصمیمات مالیاتی با دقت بیشتری اتخاذ شده و هماهنگی بیشتری با سیاست‌های کلان اقتصادی داشته باشد. در آینده، موضوعاتی مانند لغو معافیت‌های مالیاتی در حوزه‌های مختلف نیز ممکن است مورد بررسی قرار گیرد.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.